måndag, januari 11, 2010

20100110

Var som sagt på klubb i Shibuya igår med Skinkan och träffade ungefär en miljard nya människor! Det var precis som på den gamla goda tiden! Främmande människor kom fram och började prata med oss redan när vi stod vid Hachiko och funderade på vart vi skulle gå någonstans och sedan rullade det bara på! Klubben låg väldigt avskilt på södra sidan om Shibuya stationen och hette Amrax. Lite av vad som gjorde den väldigt bra var:



...den här killen.
Sjukt duktig beatboxare som fick alla att häpna.
Och dansa till hans beats.




...den här tjej-killen/kill-tjejen.
Gick runt med tequila i provrör.
Jag gillar.



...den här bruden!
(Aka världens finaste Skinka!)

Sen, vid 4:30-tiden drog Skinkan och ett gäng andra iväg på karaoke. Och, mina kära vänner, eftersom jag nu äntligen lärt mig att man inte ska gå på karaoke när ens första impuls är "Karaoke, nej fy!", (eftersom det är svårt att rycka upp sig ur anti-karaokemode), stannade jag kvar på Amrax och pratade med lite fler nya människor. Åkte hem vid 6-tiden på morgonen och vaknade till slut klockan 17:12.
Och så ska en slipsten dras.

Nej, nu tänker jag ha ett Mad Men-maraton för mig själv.
Kan inte riktigt bestämma mig för om jag tycker att den serien är bra, eller bara jävligt dryg...
I'll let you know...

1 kommentar(er):

Nikku sa...

Det är härligt när du bubblar av glädje på det där sättet. Keep it up!