tisdag, oktober 16, 2007

Gråtbanan och hatyoghurt

Liillebrorsan i familjen kommer hem från skolan och totalt ballar ur över mellanmålet. Plötsligt vill han inte ha någon banan. Han HATAR banan och yoghurt med fruktbitar i också. Det är skitäckligt, och trots att han glatt smällt i sig bananer många gånger tidigare när de får fruktsallad till mellanmål så totalvägrar han nu. Inte ens en kvarts banan vill han ha och yoghurten är också dum och jag är också dum och underläppen skälver och tårarna bränner i ögonen och hotar att trilla fram en efter en.

När storebror på skämt tar upp en bananbit och försöker mata lillebror med den och lillebror blir kladdig om munnen är det droppen! "Jag äter däruppe!" deklarerar han med förakt i rösten och tar sin frukttallrik och klampar argt upp för trappan. Storebrorsan går upp en stund senare och ropar "Lillebror spolade ner bananbiten i toaletten!!!" och man hör gråten i rösten när lillebror ropar ner för trappan "DET GJORDE JAG INTE ALLS!!!" Jag vet inte riktigt vad jag ska hitta på när lillebror är så lättstött som han är så jag går upp till honom och tjuvar till mig lite kroppskontakt. Klappar honom på huvudet, petar honom lite i magen, och sitter i princip och halvkramar honom, under förevändningen att jag försöker kittla honom såklart, och döm min förvåning när han faktiskt mjuknar upp och långsamt blir på bättre humör!

Det är lite svårt det där. Hur mycket jag än har velat så har grabbarna tagit lite avstånd från fysisk kontakt. Och jag fattar, de är ju i den åldern, men nu satt jag och bara myste med lillebrorsan och hela eftermiddagen och kvällen har han varit lite... kelig (på ett lagom busigt sätt såklart) men det är verkligen skitmysigt! Jag myser på ett sätt som jag minns från när jag var lisebergskanin och fick gratis kärlekskramar från barn dagarna i ända. Gott folk... gå ut och kramas lite! Tjuvkramas om ni måste!

4 kommentar(er):

Unknown sa...

Äntligen har jag plöjt hela bloggen! det tog några dagar ska jag säga, men du skriver väldigt underhållande och roligt :)

Själv är jag i Sendai och pluggar japanska. Kom hit i juli, så jag har inte hunnit bli så haj på japanska....än :)

Anledningen till att JAG hittade hit var att jag googlade på "japaner i sverige".

Om du är sugen på att läsa min blogg finns den på http://jonassvenhard.blogspot.com/
;)

Tokyo har jag inte varit i än, men kommer nog åka dit över jul, så det kommer nog bli en upplevelse!

Rim sa...

Shit... respect. Det är ändå nära 300 inlägg! Välkommen är du i alla fall!

Unknown sa...

Tack tack :)
Jag har ju inte varit lika produktiv som du, men du har inspirerat mig till att skriva oftare och inte lika mycket. innan har jag typ varit tvungen att summera 2-3 veckor händelser... och då orkar man ju lixom bara inte :)

Rim sa...

Haha, jag kollade efter nyss... det är 438 inlägg. Hejja!

Och, ja, det är roligare att läsa, och lättare att skriva, om man skriver ofta, men kanske inte lika mycket...