torsdag, oktober 11, 2007

109-2




Jag tjatar en del om 109-varuhuset (överst), och oftast används det som prefix när jag syftar på gyaru och gyaru-oh (109-pojkar och -flickor) som struttar runt i Shibuya, men faktum är att jag anser 109-2 vara mer intressant än 109 eftersom det har någonting som originalvaruhuset saknar, nämligen tre våningar killkläder.

Ibland händer det att jag går in i ALLA killaffärer och inspekterar utbudet noggrant. Butiksbiträdena ropar sina "Irrashyaimaseee!" men tittar alltid lite undrande på mig. "Jag är inte en dum utlänning, jag VET att det bara finns killkläder här", vill jag ropa tillbaka, men det gör jag såklart aldrig. Jag bara går runt och känner på de fina kläderna, vrider och vänder lite på dem, känner mig lite som tjuren Ferdinand som bara vill sitta och lukta på blommorna, förutom att jag bara vill klappa på kläderna medan jag skapar min egen virituella klippdocka i huvudet.


Adressen är:

〒150-0041 
東京都渋谷区神南1-23-10

Och det ligger på höger sida om man går över Shibuya Crossing längst till höger (från stationen sett) för den som är intresserad...

3 kommentar(er):

Anonym sa...

Tja Rim, gillar också 109, mer för att kolla folk än kläder. Det är så vansinnigt hög musik därinne bara (okej, jag är snart officiell tant, men men). Gillar 109 på andra sidan bättre, den med Hello Kitty på bottenplan. Söta små hårspännen och saker har de där.

Rim sa...

Japp, det är den som är 109-2. Jag tog faktiskt lite kort i Kittybutiken, som inte bara säljer Kitty-saker, man kan också lämna in saker för att få dem Hello Kitty-blingade. I skyltfönstret har de ställt ut en kittyblingad gammaldags telefon, en gnistrande elgitarr och en kittycykel!

Anonym sa...

hm, gäller och hitta dit. dottern min har gjort en ltn inköpslista... ska till tokyo senare i veckan, synd att du som dessutom gillar att sitta i folktomma biografer (mitt spec.område) är i shanghai just i dagarna. hälsningar drzatoichi