tisdag, oktober 30, 2007

Packa mera

Och jag packar och jag packar och det är inge kul faktiskt. Det enda som är skönt är att H&M gett oss 15 extra kilon så nu behöver jag inte slänga en massa av mina grejer. Än så länge känns det fortfarande ingenting alls när jag tänker på att jag ska flytta. Det är som om hela den här jobba-på-H&M-grejen, med allt vad den innebär, inte har registrerats i hjärnan. Eller registrerats, men inte gått igenom. Ingenting som händer efter den 1:a November existerar i mitt medvetande mer än som en avlägsen skiss.

Så jag packar ihop mina 10 månader här och känner inte så mycket. Tänker mest på de få saker som ska bockas av på min att-göra-lista och på vad jag kan tänkas behöva sista-minuten-shoppa. Jag måste till exempel hamstra färdig misosoppa och kanske ta en liten sväng till Shibuya imorgon ifall jag hinner och hamstra... lite Tokyofashion. Snart blir det ju bara H&M för hela slanten.

2 kommentar(er):

k. sa...

Jag har alltid undrat en sak.. Får du kläder från H&M som du måste bära när du jobbar eller måste du köpa de som alla andra? Du får bara får en (grym?) personalrabatt?
Gurka & Tomat

Rim sa...

Man får inte kläder från H&M, men precis som du säger är det personalrabatt, vilket jag antar gör att man gärna köper kläderna där, men det är inget tvång på att man måste ha H&M-kläder när man jobbar.