torsdag, oktober 04, 2007

Jag ska bara åka lite till Kina...

Jag ska åka till Kina. Shanghai, närmare bestämt. Jag har vetat om det rätt länge, till och med varit tvungen att ta mig till den kinesiska ambassaden för att ansöka om visum i god tid, men inte tänkt så mycket på det. Det är egentligen bara en resa för att "förlänga" mitt visum i Japan (man får bara vara här 90 dagar åt gången om man är från Sverige), som, precis som Seoulresan sågs som ett nödvändigt ont fram till alldeles nyligen.

Men idag snackade jag med Lai Kim, en skittrevlig brud som jag jobbat på Liseberg ihop med, som nyligen flyttat till Shanghai, och det visar sig att jag troligtvis kan bo hos henne. Förutom att jag är glad över att slippa leta hotell så ska det bli sjukt kul att åka till Shanghai och redan ha en kompis där! Gissa hur pepp jag är? Sjuuuuukt pepp!

3 kommentar(er):

q sa...

Kanelbullens dag i dag. :P
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article929318.ab

Linda sa...

Very envious! Jag vill också bara behöva kvista över till Shanghai för att kunna stanna i Tokyo :)
Snart, snart...

Anonym sa...

baby... när åker du till oslo? finns det ett datum? puss