fredag, oktober 26, 2007

Kylan kommer!

Cyklar till affären. Långärmad tröja, leggings, klänning, jacka, halsduk. Fryser nästan ihjäl. På allvar. Det är 20 jävligt kalla grader i Tokyo idag. Jag kommer nog aldrig bli en Shibuya-flicka med minikjol och höga stövlar (inga strumpbyxor, mind you). De har nog genomgått nån slags hemlig ninja-träning för att härda sig mot kylan. Eller så är det tack vare att de har skoluniformer (läs:kjol) året om i 12 år som de permanent har tappat känseln i benen...

5 kommentar(er):

k. sa...

usch då då kommer du verkligen tycka att norge är kallt..

Anonym sa...

okej... eeeh 20 grader? det är väl som sommarvärme i sverige? här har vi 8 grader nu för tiden. du kommer inte fixa december i norden gumman. din kropp har blivit japaniserad. på allvar. puss

Unknown sa...

*fnys*
Här har det varit 11 grader, INOMHUS. Deru
Då frös jag ihjäl.
:)

Rim sa...

Haha, det handlar nog lite om att jag inte har några varma kläder längre också.

Insåg igår att jag har noll stycken skor som är lämpade för temperaturer under 10-strecket... Jag blir nog tvungen att ta en tur till Göteborg för att fylla på garderoben.

k. sa...

trevligt! Då får jag träffa dig igen!