torsdag, april 24, 2008

Favoritsaker

1. Blodgrape 


Så gott att jag måste hindra mig själv från att äta mer än en om dagen.




2. Nagellim från Depend

Mitt nagelunderhåll har, fram till att jag började jobba på H&M, bestått i att komma ihåg att fila eller klippa ner naglarna när de blir för långa, samt måla dem i roliga färger. Efter många månaders hårt arbete har vissa börjat skiva sig upp på halva nageln! Limmar fast de jävlarna.





3. En kortfattad historik över nästan allting* av Bill Bryson

Den här boken tipsade Nikku mig om och jag har läst den ett tag nu och tycker att den är helt fantastisk! Tänk om jag hade fått tag på den här samtidigt som jag läste naturbasåret? Det här är liksom spännande naturvetenskap med tusen aha-upplevelser!



4. Grönt te

Hittade jag i en tehandel igår och jag har redan hunnit dricka fem koppar sen dess. Gott!








5. L'oreals nya mascara

L'oreal Double Extension (den röda!)
är en sån där konstig mascara med två olika
delar. Det enda som behövs för att tvätta bort den
är 30 sekunder i 30-gradigt vatten! Genious!!!
Och den blir inte kladdig när man tvättar av
den heller! Man "skalar" i princip av den från
fransarna. Helt klart roligaste mascaran någonsin!


*bilden hämtad från bokrecension.se

1 kommentar(er):

Erik sa...

Jag har alltid funderat på de där mascarorna med två delar. Vad har man den andra till? Eller den första?