söndag, april 20, 2008

Extra, extra!

Spinning är askul!!!


Jag var lite rädd för att jag inte skulle hänga med, men det visade sig att 45 minuters spinning påminde väldigt mycket om mina cykelturer till och från japanskalektionerna när jag bodde i Nikotama. Den associationen höll i sig under hela passet när vi cyklade upp för låtsasbackar. (Fi fan, helvetesbacken man var tvungen att cykla upp för innan man kom närmare Yoga och sen planar det ut sig lite, men lyckan är kortvarig när man återigen måste uppåt, uppåt under motorvägen fram till Sangenjaya där det sen, äntligen, börjar slutta neråt och man får pusta ut lite!) Varje fredag under hela tiden jag bodde i Japan liksom! Till och med i högsommarvärmen som kunde vara upp till 35 grader! Och jag som var rädd för spinning! Bah!

Inte lika roligt är det att efter ett svettigt pass upptäcka att jag glömt handduken (Det löste sig med lite pappershanddukar och en hårtork till slut.) Och när jag kommer ut, helt nytränad, nyduschad och glad så skiner solen som om den aldrig gjort annat! Spatserar hem i lyckorus.

Jag är lite kär i världen idag.

1 kommentar(er):

Dennis Alexis Hellström sa...

Kär i världen? :D I mig med?

http://www.bimboboy.com/blogg