tisdag, april 29, 2008

Jag undrar hur vi kommer ta till oss tekniska "nymodigheter" när vi är 85...

Förra veckan bevittnade jag en äldre indisk kvinnas, sannolikt allra första, åktur i en rulltrappa. Så fort hon kom i närheten av vidundret som spottade ur sig trappsteg backade hon, skakade på huvudet, viftade med händerna och sa nånting som jag, med mina obefintliga hindikunskaper, ändå kunde tolka som "Nej, nej, nej, det här går ju inte, den är livsfarlig ser du väl!!!"


Det tog henne fyra-fem försök och väninnans envetna trugande innan hon till slut hoppade på ett trappsteg och sedan höll sig krampaktigt i räcket. Jag såg inte hur det slutade, men jag måste anta att de klarade sig fint hela vägen upp eftersom åkturen inte åtföljdes av några skrik eller rop på hjälp.

Det var lustigt och lite fint. Är det någon annan som gjort nåt nytt och modigt på senaste tiden?

1 kommentar(er):

KuriÅsa sa...

Ja, jag har knarkat!