lördag, april 19, 2008

Egg magazine (och premiär för blogglotto!)

Har mutat till mig inte bara ett, utan två ex av nyaste Egg magazine från Japan. Det är bibeln för de galnaste Shibuyaflickorna. Efter att ha bläddrat igenom den kan jag rapportera att det är mycket storprickigt som syns, främst på strumpor och strumpbyxor i glada färger. I övrigt är gyaru-modet sig likt med kort-kort-allting, höga klackar och bruna ben, och som vanligt är det sminksidorna som är roligast att titta på.

Eftersom jag har fått två tidningar bestämmer jag mig för att lotta ut den ena till någon lycklig kommentarskrivare. Från och med idag och fram till onsdag (23:e) kan man vara med och leka genom att skriva en kommentar i bloggen. Lycka till!

Men's Knuckle (gyaru-oh tidningen) har en egen hemsida här. Hittar någon hemsidan för Egg är det fritt fram att tipsa!



3 kommentar(er):

Anonym sa...

Ha, skojig tävling! I wanna win.

:)

Anonym sa...

jag har levt kvar(i huvudet) i tokyo via din blogg i några månader nu. jag behöver lite av shibuya i mitt liv igen, som när jag hörde butiksbiträdet på 109 säga "nice body!". tidningen skulle ge mig lite tillbaka av allt det jag saknar så sjukt mycket!

Erik sa...

Oh, chans på gratis Egg är klart man tar. Hittade inte hemsidan för just Egg, men förlaget ligger på http://www.taiyohgroup.jp/.