lördag, maj 31, 2008

Konspiration till frukost

Den här människan, John Fulford, har tydligen publicerat en del konspirationsböcker på japanska. Här framför han sin teori om att USA står bakom, bland annat, jordbävningen i Kina. Jag är en liten sucker för konspirationsteorier. Tänk om allt inte alls är vad det ser ut att vara? Tänk vi lever i ett slags Matrix?!

Jag hade tänkt "Aha...!" och sparat den här konspirationsteorin nånstans i bakhuvudet som en alternativ sanning om det inte vore för sättet den framfördes på. För när jag tittar på den här videon tänker jag istället "Aha...!" och drar istället fram ett sparat minne från nånting jag läst nånstans (säkert i Cosmopolitan när jag var 16) om hur folk gärna rör vid ansiktet när de ljuger...



5 kommentar(er):

Erik sa...

Men du... Om vi nu lever i Matrix... Gör inte det alla andra konspirationsteorier meningslösa? Eftersom det bara är simulation?

Rim sa...

Nej, nej, konspirationsteoretikerna skulle ju i så fall vara de som sett "sanningen"!

hejdetärrasmus sa...

"...which has a lot of energy in it" - fantastiskt!

har du bytt nummer förresten?

Rim sa...

Ja, visst är det faktastiskt?

" ...they showed me the video of this blob. They told me it was a UFO but it was obviously, to me anyway, that it was a plasma... uh... weapon..."

Nej, jag har inte bytt nummer, hurså?

hejdetärrasmus sa...

kommer aldrig fram, som om du slutat använda den ungefär. då får jag försöka lite mer helt enkelt.