lördag, maj 03, 2008

Men jag vill ju inte se ut som white trash juh...

Imorgon ska jag eventuellt vara hårmodell för en Lee Staffordsalong. Jag är lite... inte nervös, men tveksam, eftersom de tydligen måste få lov att färga mitt hår. Och jag vill verkligen inte ha färg i håret. Orkar aldrig upprätthålla det vilket resulterar i att det alltid ser lite trashigt ut efter några månader. Dessutom har jag världens bästa hårfärg redan. Mörkbrunt som skiftar i rött i solen. Vill inte ha nån annan! Hmm... kanske om jag låter dem färga håret bak i nacken. Det syns inte lika mycket, och om jag bara slipper se det kanske jag kan vara nöjd...


I övrigt har jag hittat den perfekta klippningen i en serietidning. I Ronja Berges "trivial pursuit" (i förra Nemi, #2) finns en karaktär som har mitt hår. Eller snarare, håret jag borde ha... Åh, så kan jag snöa in lite på Nemi nu när jag ändå håller på! Läser alltså Nemi på norska nu. Det spelar ingen roll alls. Nemi är lika fantastisk ändå. Vissa gästserier greppar jag inte alls och hoppar bara över, men Ronja ritar så vackert att det gör ont i hjärtat ibland. Om jag bestämmer mig för att bli klippt imorgon och det blir bra ska jag lägga upp en bild på mitt nya hår...

0 kommentar(er):