onsdag, maj 28, 2008

Avsked

Imorgon åker två tredjedelar av Team Japan till Hong Kong. En avskedsmiddag med hela (återstoden av) Team Japan samt allas mentorer avnjöts på restaurang vid Aker Brygge igår kväll. Nu har det lugnat ner sig lite, men när vi, för knappt två veckor sedan fick beskedet att nästan hela styrkan skulle fortsätta sin träning i Hongkong, började jag redan sakna dem. Under sju månader har jag lärt känna så många olika karaktärer och jag tänker på dem som "min japanska familj" (i vilken även en del icke-japaner ingår).


Det ska bli vansinnigt kul att återförenas med dem (om åtta långa månader!!!) och se hur det blir när vi alla ska jobba under samma tak. Gud, jag får inte tänka på det. Jag blir helt exalterad. 

Snackade med vår landschef härom veckan som tyckte att jag definitivt borde åka ifrån Hongkong till Tokyo i åtminstone två veckor inför den första öppningen. Då kommer jag inte ha börjat söka visum så det borde gå bra, resonerade hon. Fan. Får inte tänka på det heller. Risken finns ju alltid att jag får vända i dörren när jag landar. Suck... det är mycket att inte tänka på. Tror att jag kanske ska dränka mina tankar i en avskedsöl med lite japaner...

0 kommentar(er):