söndag, maj 25, 2008

Sumomästaren!


Killen till höger är Kotooshu, den nya Sumomästaren. När den här bilden togs hade han precis gått upp till den näst högsta graden i sumo, och man hörde nästan hur luften gick ur sällskapet när han kom in på Paulas och Konspirationsproffessorn & hans bitchs gemensamma födelsedagsfest.


Att han är ny sumomästare är stora nyheter eftersom han är den första europée som någonsin vunnit Emperor's Cup. Killen är dessutom bara 25 år gammal och tydligen redan från början en fantastisk sumotalang. Det är jätteroligt att han är den nya mästaren, men jag kan inte låta bli att undra vad som får en knappt 20-årig bulgarisk grabb att bestämma sig för att flytta till Japan för att utöva sumo. Jag ångrar att jag aldrig frågade...



Här kan man se vinnarmatchen:





4 kommentar(er):

Anonym sa...

Hej vannen, kul att lasa din blogg och se att du traffat den nya Sumo mastaren. Han har varit grym i denna turnering. Kul att lasa att du blir stolt over vad dina smasyskon presterat i kopenhamn.. Ville bara gora en liten rattelse, han ar bara Ozeki annu vilket ar den nast hogsta graden i Sumo, han maste vinna lite till for att bli yokozuna.

Halsningar
En sumo nord som numera controllerar ett DC i skogen utanfor Kawasaki.

Rim sa...

Ajaj, ag får kolla mina källor. Ändrar på studs! Jag ska erkänna att jag inte är speciellt duktig på Sumo. Du får ta med mig på några matcher när jag kommer till Tokyo så jag lär mig.

Kul att du hittade hit Sumo-brorsan!

Anonym sa...

Attans!! Jag kan inte gå in på y.t dem har blockat det här!!! gaah ville se juuu :o) kul iaf. ha d bra

Marie-Louise sa...

Vad kul att du (nästan) känner en sumomästare!