torsdag, maj 01, 2008

rockbaren

Ikväll hittade jag guldstället. Efter en stilla förfest (jag var tvungen att se till att alla edamame blev uppätna), och mycket strul, hamnade jag på rockbaren de Ville's för att en av de roligare människorna från jobbet var där. De Ville's är en rockbar. Jag tänker på det där stället i Göteborg, vad heter det nu igen? där folk förfestar för att det är så billig öl när jag hör ordet "rockbar". Inpyrt. Fula stolar och bord. Alldeles för hög och obalanserad musik. Är ni med mig?Med den bilden som utgångspunkt är det sannerligen inte svårt att bli positivt överraskad.


De Villes i Oslo är helt klart en rockig bar. Men det är den snyggaste baren jag sett hittills, med det snyggaste klubbfolket i Oslo hittills (ge mig, tusen gånger hellre, svart kajal framför backslick any day of the week!) och musiken inte bäst, men inte alls illa! Så för första gången sedan jag kom hit känner jag att jag hittat ett ställe som jag faktiskt kan tänka mig att återvända till. Det här kanske kan balansera upp Oslos, i övrigt, extremt skrala klubbutbud.

Nu måste jag verkligen sova, men imorgon hinner jag kanske skriva vem jag träffade, helt oväntat på det första utestället värt namnet i Oslo.

3 kommentar(er):

KuriÅsa sa...

Tror du tänker på Rockbaren. Den heter så. Men är det inte snarare efterfestplace för att de har öppet sent? (Och spelar hårdrock yummie)

Anonym sa...

Du tänker säkert på Chez Amis. :D Aldrig varit där själv men det lär vara ett grymt skönt förfestställe ^^

Anonym sa...

Jag tror du menar kellys på Andra Långgatan va?