måndag, maj 05, 2008

Och så bär det iväg igen!

En bra avslutning på en bra dag när man får ge bort mat till grannen eftersom man lagat för mycket yakisoba. Vanligtvis hade jag nog sparat det för att ha som lunch imorgon, men nu ska jag, och hela Japan Teamet, åka till Köpenhamn i morgon för att ha en en vecka lång kurs i logistik. Ska bli intressant faktiskt. Och nu får jag en hel vecka på mig att hitta nåt som är positivt med Köpenhamn! Förhoppningsvis slipper ni blogginlägg om oartiga danskar till förmån för inlägg om fina, ovanliga kläder och butiker. Många av mina absoluta favoritmärken i klädväg är danska: St-Martins, Nümph och d'AHrling, för att nämna några. Danskar må vara oartiga*, men det här med design, det kan de!


Och nu kanske jag ska packa. Redan klockan 05 i morgon bitti ska vi mötas nere i entrén.


* Alla danskar är naturligtvis inte oartiga. Bara alla som jag har träffat hittills...

3 kommentar(er):

Erik sa...

Jag har en polare som resonerar likadant om tyskar. Han har dock aldrig kommit fram till stjärnan. =)

KuriÅsa sa...

MEN det finns ju hur mycket bra som helst med danmark och danskar! Till exempel dansken som gjorde om min fultatte till en finare tatte, det mysiga fiket med fönster mot den stora promenadgatan och ett torg som jag inte minns vad det eller gatan heter, massa roliga second hand-butiker i Köpenhamn och det där stora varuhuset... ööö..

Charlie sa...

Spännande! OCh för att vara en människa som jobbar med kläder så är jag evigt tacksam, att detta inte blivit nån jäkla modeblogg :)
Ha det så kul och kom i håg att blogga!