måndag, december 29, 2008

First stage of my masterplan in process...

"Men Rim... när du var liten... hade du typ en dröm om att jobba på H&M och... eeeh.... hahahah" säger Bobo i telefon, apropå mitt kringflackande.


När jag var tio år gammal var min högsta önskan, eller i alla fall en av de fiktiva "tre önskningarna" man gav sig själv lite då och då, alltid att kunna alla språk i hela världen. 
Eftersom jag, redan då, insåg att sannolikheten för att stöta på en ande i en flaska som skulle uppfylla tre önskningar åt mig var rätt liten hade jag en plan. Planen gick ut på följande: Jag skulle växa upp och bosätta mig i olika länder för att lära mig så många språk som möjligt. Tre år i varje land tyckte jag lät lagom. Och jag tänkte att jag skulle satsa på att kunna åtminstone 10 språk. Det här med språkkunskaperna är det väl si och så med, men "bosätta sig i olika länder och sedan flytta vidare"-delen av planen är ju i alla fall i full gång. 
Så nu vet du det, Rim 10 år.

1 kommentar(er):

Jakob sa...

Värst vad du bloggar fort alltså. Och nu undrar jag vad dina 2 nästa önskningar kommer att bli ... mvh anden i flaskan :-)