onsdag, december 03, 2008

Mascaramyten

Ni vet, man ska inte böja ögonfransarna när de redan är målade, säger de.
Och jag har trott benhårt på det här.
Mascara plus ögonfransböjare (som för övrigt ser ut som ett medeltida tortyrredskap av något slag) kanske är lika med noll ögonfransar! De kanske klibbar ihop sig eller trasslar in sig och sen är det kört!
Men idag... när jag skulle sminka om mig gjorde jag det i alla fall.
Böjde.
Och skåden!
Ingenting hände!
Ögonfransarna satt kvar!
Och nu var de dessutom böjda.
Gjorde det en gång till bara för att.
Hahahha.
Alla asiater gråter av avund!




Mascara Bad Gal Lashes, Benefit Cosmetics
Ögonfransböjare Vad spelar det för roll? Det är väl ingen större skillnad på dem...?

4 kommentar(er):

Anonym sa...

För mig är det det enda sättet som mina fransar lyckas hålla sig böjda. Tyvärr är de jätteraka av naturen (jag är asiat, duh!)

Rim sa...

Maw!
Undrar varför jag fått för mig att man inte får böja målade fransar...

hejdetärrasmus sa...

man får samma resultat om man böjer dem efter att ha duschat (eller baddar dem med vatten då). det är uppmjukningen som mascaran (när den är nypålagd vill säga) ger som gör att de är lättare att böja till. samma som att vått hår lägger sig platt och att man behöver rakkräm/conditioner för att raka sig.

jag har alltid förstått det som (och själv resonerat som) att man inte ska använda ögonfransböjaren på mascarade ögonfransar för att det blir kladd och äckel på ögonfransböjaren. märkliga stålverktyg för att böja kroppsdelar + svart gegg = medeltida tortyrredskap på riktigt.

Rim sa...

Ah, kanske ska prova efter-duschen böj nästa gång.
Men jag böjde dem inte när de var nymålade. De var gammelmålade...