fredag, december 05, 2008

Vad klär egentligen en tjockis?!

Ända sen jag märkte att jag hade... njutit lite för mycket av det goda och tjockat till mig, eller vad man nu ska kalla det, har jag känt mig aningen obekväm i mina kläder. 

De liksom korvar sig på ställen där de inte brukade korva sig förut (eller snarare är det väl jag som gör det...) och det är sällan jag slänger på mig mina kläder på morgonen längre och tänker "Yeah!" 

Då finns det egentligen en av två saker man kan göra.
Den ena är att jobba bort den nyförvärvade övervikten, men det är ju rätt tråkigt, särskilt när det andra alternativet är att shoppa!

(Nej, så tycker jag inte egentligen. Självklart hade jag velat gå tillbaka till hur jag såg ut innan, men eftersom jag är så vanvettig periodare, á la "Ska det tränas, ska det göras hårt och helst varje dag annars är det meningslöst! Meningslöst, säger jag!!!" och känner att jag faktiskt inte orkar just nu fokuserar jag på att 1) I alla fall inte bli tjockare och 2) Hitta kläder som passar en fylligare kropp.)

Så nu har jag shoppat loss och hittat mig en bra höstgarderobskombo (allt på H&M... eh. Självfallet.) som inte kostade apa men samtidigt trollade bort tjockismagen. Eftersom jag precis ska gå och lägga mig blir det ingen show'n'tell, men i morgon kanske jag knåpar ihop ett fint inlägg som skulle tillfredsställa vemsomhelst somsom googlat på "kläder trolla bort tjockismage". Tills dess kan jag avslöja att "hatt" är ett hett tips.

3 kommentar(er):

Erik sa...

Hahaha, jag kom just ihåg hur jag hittade hit. =)

I alla fall. Du bor i en världsmetropol, och då det är i Asien är jag tveksam på att du är värst rädd när du går ut. Börja promenera, kvinna. Ladda mp3-spelaren med nice upptempo och gå ut och promenera en timme om dagen. Ta med dig kameran också, det kan behövas. man bränner flera hundra kalorier på en snabb promenad i en timme.

hejdetärrasmus sa...

hela du är ett hett tips and you know it

Rim sa...

Loidor:
Det är mitt jobb att gå och stå minst 7 timmar om dagen. Mina fötter är så in i helvetes trötta.... :(