fredag, december 05, 2008

Museum och Game Center

Eftersom jag ödade bort hela gårdagen har jag umgåtts så flitigt, så flitigt idag.

Först Hong Kongs historiska museum i TST, med Heaf, och sen rullbandssushi (やっぱりatt den slemmiga sortens sushi bara går att äta i Japan. Överallt annars är den ju bara... slemmig!), och sist men inte minst ett Game Center i Whampoa.
Lyckan går inte att beskriva med ord när jag hittade precis samma spel med polletter som jag spelade tillsammans med Patsu i timtal när vi var i Nara. 

Efter nån timmes myntinkastande var mynten nästan slut och jag tyckte att det fick räcka, men Heaf insisterade på att vi åtminstone skulle ta oss till nästa nivå "...nu när vi är så nära, liksom..." Fem minuter senare regnade 900 polletter ner i vår maskin och vi skrattade rätt mycket innan vi gick och bankade dem.

Sen blev det natt och nu ska jag sova.
Sova med "ting-ting-ting"-ljudet av polletter i öronen.

Kolla vad massa polletter!
Och det är bara hälften av de som trillade ner...

1 kommentar(er):

hejdetärrasmus sa...

jag tar tillfället i akt och åstadkommer århundradets mest ansträngda segue:

appropå polletter som trillar ner:

http://www.funnyordie.com/videos/c0cf508ff8/prop-8-the-musical-starring-jack-black-john-c-reilly-and-many-more-from-fod-team-jack-black-craig-robinson-john-c-reilly-and-rashida-jones