lördag, december 06, 2008

Dagens smygtjockisoutfit, del 1

Det blev lite för mycket att sammanställa alla mina fina inköp på en och samma gång.

Det får bli nån slags "Dagens smygtjockisoutfit" av det hela. 
Vi börjar med den här:



Randig (jo, jag lovar!) skjorta - H&M (avd: Modern Classic) HK$ 199
Mörklila väst - H&M (avd: Hennes) HK$ 199
Lågt skurna capribyxor - Initial HK$ 790
Larviga strumpor Ett stånd utanför Central (Exit D2) HK$ 5

Bra för att: 
Långrandigt ska göra att en ser smalare ut. 
Tröjor i material som inte är trikå inte gör att en slipper se ut som en korv.
Västar är fina. Förutom att de är snygga så är de jävligt luriga och liksom skapar en illusion om att man är skuren på samma sätt som de är... Finurligt!
Lågt skurna byxor är kanske inte bäst när det gäller att dölja magplufs, men jag gillar de här! Även om jag får gå och dra i dem för att de inte ska hasa ner alltför mycket...
Ok. Folk kanske inte märker nån större skillnad.
Men jag har, för första gången på länge, gått runt en hel dag utan att någonsin reflektera över vart mina valkar befinner sig.
Skillnad!

Kan tilläggas att det är meningslöst att satsa på skjortor om man tänker skaffa en som sitter tajt. Där hjälper för övrigt också smarta västen till. Den liksom samlar ihop skjorttyget på rätt ställen...

Hatten får vänta till imorgon.
Nu ska jag, på allvar, göra mig i ordning för sängen.
Klockan är 21:02.


3 kommentar(er):

hejdetärrasmus sa...

helloooo mama!

you better watch out
you better not pout i'm telling you why

anymore and you'd just be silly pretty

Rim sa...

Rasmus... hahah, du är så härlig!
Min egna hejarklack, liksom...
Jag gillar det!!!

hejdetärrasmus sa...

i dunno what i've been told
rim is just a sack o' gold