tisdag, december 30, 2008

Fett & Laser

Så fort jag landade på Landvetter blev jag normalviktig igen. Ja. Fortfarade lite tjock om magen, men vem är inte det, liksom? Skitmånga här som har tjocka lår och tjocka magar och jag tycker att de är skitfina ändå.


Så det kändes lite konstigt, nej helt jävla up-fuck faktiskt, att gå på en konsultation för laserfettsugning här i Göteborg som jag hade bokat redan när jag var i Hong Kong. Ni kan säkert googla er till hur det funkar själva, men efter att kirurgen hade snackat och snackat och snackat kom han fram till att det skulle kosta 40.000 att få bort allt fett. Rätt mycket pengar. Min mammas ena ögonbryn var konstant lyft i missnöje. 

Och visst, jag gillade inte att kirurgen sa "Det blir som små vita prickar" om ärrbildningen efter hålen man måste göra för att sticka in instrumenten, och sedan tillade "Men det är liksom det minsta man behöver oroa sig för. Det är inte viktigt." (Vaddå, det bestämmer väl inte du om JAG tycker att det är viktigt eller inte att jag har "vita prickar" på magen?! Vad händer på sommaren när resten av huden blir brun???) Men nånstans känns det ändå som: 40.000 för den perfekta kroppen, det är fan värt det!

Och så backar vi ett steg.

Hur smal måste man vara för att vara snygg?
Inte jättesmal. Faktiskt.
Hur smal måste jag vara för att vara snygg?
Jag skulle säga att jag är rätt snygg som jag är. 
Åhå!
Och folk som gillar mig gör det oftast inte för att jag är smalast. 
REALLY?
Eller snyggast.
Möjligen roligast.
Ibland coolast (men då känner de mig inte så väl...)
Men nej, inte för att jag är smal....

Så.
Varför över huvud taget överväga att låta nån peta i en med metall och laser?
För tjockiskommentarerna från mina medarbetare i Hong Kong, kanske?
Vänta nu, var inte ALLA som fällde kommentarer om min vikt såna som var överviktiga själva?
Projicerade de kanske sina viktnojjor på en annan för att det var... tja, lätt?
Men jag vill ju inte ligga med de som kommenterat min vikt ändå.

Och rent generellt så, trots att jag själv nojjar över hur mycket hull som ansamlas på olika ställen på kroppen, skulle jag aldrig tolerera en sån kommentar från en partner. Aldrig. Så då, och rätta mig om jag har fel, är det alltså för mina överviktiga Hong Kongnesiska kollegor jag överväger att genomgå ett kirurgiskt ingrepp för att bli smalare runt midjan? Fast! Jag känner inget behov av att imponera på just de här individerna med min smalhet egentligen.

ÄR DET NÅT SOM LÅTER SJUKT HÄR?!

7 kommentar(er):

Erik sa...

Alltså.

1) Det andra stycket fick mig att pausa Nausicaä of the Valley of the Wind. Det är inte mycket jag skulle pausa en bakgrundstittning av Miyazaki för, men nu skedde det. Bara så du har klart för dig hur stark min reaktion var/är.

Vidare (Notera att mina iakttagelser är baserade på vad jag sett här)

2) Du är snygg. Finn dig i det. Jag känner en hel bunt tjejer som förmodligen skulle döda för din figur. Personligen skulle jag nog sätta din figur någonstans mellan 9 och 10.

3) 40 000 är en hel jäkla massa pengar. Du kan göra andra, betydligt mer konstruktiva saker för 40 000. Du kan köpa två Fender Jaguar-gitarrer. Du kan backpacka jorden runt. Du kan bjuda med 15 personer på Roskildefestivalen, ge dem en tusenlapp var, och ändå ha en hel del över.

4) Det här med fettsugning... Om jag fattat det rätt tar det bort fettcellerna från ställena där man inte vill ha fettansamlingar. Borde inte det leda till att man framöver inte kommer få fettansamlingar där, och yttermera att man kommer få fettansamlingar på andra ställen? (Tänk Kiera Knightley med dubbel dubbelhaka)

Och avslutningsvis vill jag påpeka att din blogger-klocka säger att du postade 07:07, vilket höll på att skrämma slag på mig. Visserligen har jag dålig koll på klockan, men inte kass.

Jakob sa...

När jag var liten fanns det tuggummin för 50 öre, och du skulle alltså kunnat köpa 80 000 tuggummin för pengarna! Tänk på det. Tänk noga på det!

Erik sa...

@ Jakob: Det är pengabinge-tajm i så fall. 80 000 bugg och jenka att simma runt i...

Jakob sa...

Ja precis, och man kan tumla runt i dem som en delfin. Och om man tuggar allihop får man så stora käkmuskler att det ser ut som man går runt med en gödgris på varje kind. Och man kan blåsa bubblor så stora att alla blir avundsjuka! Tänk vad mycket roligare man kan ha för 40 000 kronor!

hejdetärrasmus sa...

För 40000 borde man nästan kunna köpa sig en egen full size Rim. Med mage och utan vita prickar.

Rim sa...

Och det som verkligen hits home här är gitarren. Tänk vad fin gitarr man skulle kunna köpa för 40 000! Så jävla korkat...

Anonym sa...

den enda som kommenterar min vikt hela tiden är en tjej som är sur nu för att jag gått ner snabbare än hon och numera är det HON som ser ut som helan i Helan och halvan-duon...... moa ha haaaaa. Asiater är skitsmå människor. De är avis. De förlänger benen och opererar ögonen för att se mer ut som västlänningar. Lyssna inte på dem.