söndag, december 07, 2008

Jobbajobbadö

Idag har jag jobbat som fan.
Stannat kvar en timme extra.
För att det har varit full rulle.
Eller kanske bara för att jag är lite pedantisk.
Kan. Inte. Lämna det. Så här.
Fast det var skönt.

Fast nu, när jag är hemma, är det inte riktigt lika skönt.
Jag har lite huvudvärk och en antydan till ont i halsen.
Inte helt fantastiskt.
Men en överlever nog.
Med hjälp av lite knark.

I morgon ska jag försökta ta mig till sjukhuset.
Minns ni grejen jag åkte på i Tokyo för över ett och ett halvt år sen (ni som läste redan då)?
Den som började med "ryggskott" och slutade med feberfrossa och antibiotikadropp?
Idag sa det, inte riktigt "pang", men nästan, på samma ställe i ryggen.
Och jag hoppas att det inte är samma grej som då,
för enda gången jag varit sjukare än så var när jag hade kikhosta.
Fast egentligen vet jag.
Det är samma.
Sjukhuset, here I come.

Ja, ja, jag vet.
Ta hand om dig blablabla...
Men jag ska ju åka till sjukhuset.

1 kommentar(er):

Pontus N sa...

お大事に、姉貴。Gör inte slut på din kropp i förtid. Och när det gäller ryggen, undvik diskbråck över allt annat. Jag fick det i våras och fick en hård lektion i hur en 85-åring med ett hårt leverne bakom sig känner sig.
Förresten, jag skrev 一級 idag i köpenhamn. Det var mäkta svårt. Svårare än andra år vill jag skylla på om det inte går vägen. Vet du något nytt om när vägen till Tokyo öppnas för dig?