fredag, februari 01, 2008

Fashion Agains AIDS @HM




Som jag hoppas att alla vet kör Fashion Against AIDS igång imorgon (Alltså fredagen 1/2).  En massa fräna artister har lekt fram lite t-shirts åt H&M och 25% av intäkterna går till AIDS-forskning. Och jag leker lite klubben för inbördes beundran med mitt eget företag och flinar förnöjt åt deras win-win-win-arrangemang. De får pengar för en massa snyggt designade t-shirts, det trillar in pengar till AIDS-forskningen och vi får äga fina plagg, kanske av artister vi verkligen gillar. (Nämnde jag att Rufus Wainwright är med som designer? Näe, det är kanske för att jag inte vill att ni ska veta det så att jag kan köpa alla hans tröjor själv...). It's genius!

På tal om smarta grejer som företag gör ibland: Jag tänkte på en sak härom dagen. När jag var student fanns det två banker som hade "studentpaket" som innefattade bankkonto, visa-kort och internetbank till någon extra förmånlig deal. Nordeas paket kostade otroliga 9 kr i månaden, eller nån annan löjlig struntsumma, SEB:s kostade 0:- Vilken tror ni jag valde? Och tror ni att jag kommer byta nu, när alla tjänster kostar lika mycket på alla banker, bara för att jag inte är student längre, eller blir jag kvar hos min bank, kanske för alltid? Så sjukt smart av SEB. Så sjukt korkat av Nordea.

6 kommentar(er):

Anonym sa...

Fast jag undrar, när det är såna där kampanjer av olika slag som är bra för världen, varför görs det då bara t-shirts? // Ozzy -loginlazy

Anonym sa...

Grrr... Göteborg tjuvstartade igår med sin kampanj och Rufus linne gick åt som smör i solsken på en het julidag. Typiskt. Det ligger inte något herrlinne i large i oslo och skräpar va? PUSS

tanja sa...

Jag valde som du SEB för 0:-, när jag var student tills jag upptäkte att Skandiabanken är gratis för alla, inte bara studenter...högsta % och bättre service. kolla själv.

Där är ichigo tider i Tokyo...
;)

Linda sa...

Jag är så nöjd för att jag lyckades norpa ett Rufus-linne via nätet. Var först på väg att låta bli, tänkte att stor är han ändå inte än i Sverige och jag kan nog gå förbi någon butik där det hänger och skräpar när folk har plockat ut alla Timbaland- och Rhianna-linnen/t-shirts - så tur var väl det att jag ändå hade huvudet med mig och valde nätet någon timme efter lanseringen. Om nu någon är intresserad av att veta det här :P

Rim sa...

Linda, vad kul, och himla smart, att du fick tag i ett linne via nätet!

Erika, jag ska kolla åt dig imorgon!

Tanja, kan man lita på dem då? Skandiabanken klingar lite ondskefullt i mina öron av någon anledning. Äh, jag måste ju ändå skaffa mig ett ondskefullt japanskt bankkonto snart...

tanja sa...

Jag fick ingen rufus linne:(( provade på nätet, men det var ju slut ganska med en gång...

Ja, jag är hur nöjd som helst med Skandia! På alla sätt: enkelt, billigt, otroligt bra och snabb service om man har en fråga. Även från Japan. Den är flexibla men korrekta och mkt lösnigsinriktade!
En liten men mkt personlig bank.
Rekomenderar varmt!

hälsn
t