onsdag, februari 06, 2008

Tisdagsträning också.

Jag överlevde!  Eller mina knän gjorde i varje fall det, när jag förnuftigt nog bestämde mig för att inte köra "åka-skidor-maskinen" (ni vet vilken jag menar!) på högsta motståndet. Fast nu kittlar det i halsen i stället. Kan man bli förkyld av att gymma? Jag tar en C-vitamintablett, nej två, för säkerhets skull. 

Efter ca tre veckors gymmande kliar jag mig precis ovanför armvecket och undrar vad det är för hård bula jag har i armen. Det är en bicepmuskel. Några dagar senare, ungefär samtidigt som min mamma är här, upptäcker jag någonting som buktar ut på yttersidan av låren när jag hukar mig ner för att ta upp min väska. Fler muskler! De här syns till och med, till skillnad från bicepmusklerna som jag bara känner.


Jag har modifierat mitt träningsprogram lite. Jag har fått en massa bra tips av en brud som jag gymmade ihop med och som verkade ha koll på sina grejer, så nu lyfter jag 15x2, i stället för 10x3, set. Plötsligt kan jag inte alls lyfta lika tungt, men i gengäld kommer jag få mycket längre och finare muskler nu. Dessutom kör jag numera en småtråkig halvtimme med att bara höja pulsen innan jag börjar styrketräna eftersom det ska vara lättare att bygga muskler då. Som en bonus kanske en del av fettlagret som döljer bicep också försvinner... vi får se.

Aha! Nu kom jag på vad kliandet i halsen kan vara. Jag har kanske lyckats med konststycket att dra på mig en förkylning i kylan på väg hem från gymmet... Jag dricker lite te och håller tummarna för att det går över. Jag har ju fortfarande tre dagar kvar på veckans utmaning.


0 kommentar(er):