torsdag, februari 07, 2008

Mysteriet med crappiga tv-serier

Ok, vad är dealen med att alla tråkiga amerikanska tv-serier, där huvudkaraktärerna är en tjock kille och hans osannolikt snygga fru, blir hyllade?
 

Jag förstår precis om det är så att de har höga tittarsiffror för att de går ungefär när folk kommer hem från jobbet och vill stänga av hjärnan lite, men på sistone har jag hört flera människor uttrycka sin beundran för serier som "The world accordning to Jim", "Kungen av Queens" och liknande serier och jag kan inte låta bli att undra om deras hjärnor ruttnat lite av för mycket tv-tittande.

Och en grej jag aldrig nånsin kan förstå är hur "Alla älskar Raymond" har kunnat få så mycket uppmärksamhet. Någon som har ett vettigt svar på hur det kan ha gått till?

2 kommentar(er):

Anonym sa...

Jag håller med! Vad FAN är det för nått med det där? Ska det vara roligt? Och Raymond är SKITTRÅKIGT. Kungen av Queens är ju bara pinsam och Jim och hans snygga fru är ännu värre.

nä, jag fattar det helt enkelt inte. jag måste fundera lite på det där tror jag. Det är nästan ett inlägg hos mig med. Ja, så blir det!

//Lena a k a vandrarvild som inte orkar logga in

Rim sa...

Ja, Alla Älskar Raymond är ju faktiskt värst. Tråkigast. Intetsägande och ångestframkallande på samma gång.