måndag, februari 11, 2008

I-E-A-I-A-I-O

Nu har jag packat det jag ska med 17 minuter till godo. Precis så att det ska bli lagom med tid över till en stunds inombordspanik. Jag har hållt den inkapslad och nedtystad, men nu bubblar den liksom över utan att jag kan göra någonting åt det. Hela mitt inre leker hela havet stormar och säger "Det kommer aldrig gå det här. Ditt japanska visum kommer schabblas bort för att ingen tror dig när du säger att det är allvarliga grejer och att hakuna matata, en fin strategi som med fördel kan tillämpas på stora områden i livet, är helt fel strategi när det kommer till att handskas med japansk byråkrati." Och jag vill lite kräkas av nervositet. Tänk om jag måste bli kvar här...? Istället byter jag ut Bob Marley mot System of A Down i högtalarna, vilket lugnar nerverna en aning, tar mitt pick och pack och åker till Moss.

0 kommentar(er):