onsdag, februari 06, 2008

Utmaning: sunt förnuft

Det är inte så att jag är hypokondriker, men jag kollar vidare lite på Netdoktorn och snubblar över ett stycke information om influensa:



"Fuktig luft eller kyla kan inte utlösa influensa som många tror. Däremot kan plötsliga temperaturförändringar få symptomen att visa sig snabbare."


Det här kittlandet i bröstet jag har har inte resulterat i någon hosta än så länge, men när jag går in i badrummet för att borsta tänderna, så som man gör om mornarna, och får ett infall att "provhosta" lite. Och aj, vad tungt det var. Och där tog jag mitt förnuft till fånga och bestämde mig för att stanna hemma istället för att gå till gymmet och "bara styrketräna lite".

Nu är det absolut inte säkert att jag har influensa bara för att jag har något väldigt mörkt och elakt i bröstet, men det känns ju onödigt att vara dumdristig. Och jag har självklart, som alla andra, inte tid att bli sjuk. Nästa vecka skickar H&M mig och några till ur Japan Teamet till Moss för att hjälpa till att bygga om en butik i 10 dagar. En lärorik upplevelse, I'm sure, såvida man inte ligger till sängs med feber och hosta dvs...

0 kommentar(er):