lördag, februari 09, 2008

Egenheter

Jag lyckas inte somna så jag går upp för att skriva en låt. Längesen jag fick impulsen att skriva. Men allt som kommer ut blir bara blaj, och det beror delvis på att jag inte har rätt penna.
 

Jag kan inte skriva texter med vilka pennor som helst. Det går liksom inte med en kulspetspenna med blått bläck till exempel... helt fel. Helst ska det vara en kulsspetspenna som ger en väldigt tunna och hårda streck. Svart bläck. De ger ett bättre skrivflow av någon egendomlig anledning.

Suck... nu bloggar jag bara för att jag fick skrivkramp mitt i impulsen att skriva låt. Och nu undrar jag vad andra människor har för quirks. Skriv i kommentaren och berätta. 

2 kommentar(er):

Anonym sa...

Jag kan inte sätta mig ner och plugga om jag inte har städat hela lägenheten först. Minsta lilla stök distraherar mig skitmycket. Räknas det som en quirk?

FunkyTown sa...

Jag vet den absolut bästa pennan, skall fixa en ¨åt dig.