söndag, februari 17, 2008

Lördagstrevl!

Mot bättre vetande gör jag det igen. Går på klubb i Oslo. Går på två faktiskt (men den första är alltför full), vilket resulterar i att vi kommer sent till den andra klubben och får stå i kö. Kö är tråkigt. Smiter in när båda vakterna vänder ryggen till för att ta hand om en besvärlig kund. Dattera til Hagen visar sig vara en mysig liten klubb med en våning att sitta och chilla på och en övervåning med ett lagom stort dansgolv. DJ:n spelar 60-talslåtar och det dansas helt opretentiöst. Stämningen är uppsluppen och avslappnad, mycket tack vare det goda sällskapet. Men precis när vi börjar komma igång ordentligt är det slut. Synd på en bra klubb. Nästa gång får vi ge oss ut ännu tidigare.


Sticker in på Mackedonkan intill och köper en cheeseburgare medan vi väntar på taxi. Skaffar en kompis i kön. En människa som frågar mig, på japanska, om jag snackar japanska. Han verkar vara en trevlig prick så jag säger åt honom att facebooka mig. Någon taxi får vi aldrig tag i. En sån tur att det bara tar ca 25 minuter att gå tvärs över stan. Tänk om man kunde ha såhär trevligt varje helg!

0 kommentar(er):