tisdag, februari 05, 2008

Rufus


Jag fick tag i ett Rufus Wainwrightdesignat linne. Hurra!!! Köpte till och med två i olika storlekar så att jag kunde prova hemma, och nu vet jag inte om jag vill lämna tillbaka något utav dem. Båda är fina på sitt sätt... Och ja, det är sjukt att Rufus är så stor i Sverige (inte riktigt lika stor i Norge, men det kan bero på att det bor typ 30 människor i hela landet...), man tror ju, naivt nog, att man har honom lite för sig själv.
 


Jag måste också hurra lite över att jag fick tag i konsertbiljetter till hans nästa konsert i Oslo (och precis i allra sista stund verkar det som, för några dagar senare var de utsålda)! Jag har lyckats med konststycket att missa karlns konserter tre gånger inom loppet av sex månader, och det har alltid varit så att jag inte ens vetat att han fanns i närheten och först fått reda på det två dagar senare, när han åkt, eller något i den stilen. Nu sist spelade han först i Sverige, två dagar senare i Norge och dagen därpå, just som han spelade i Danmark, upptäckte jag att jag missat honom. (Och första gången jag missade honom var i somras när han spelade på Trädgår'n några dagar efter att jag kom tillbaka från Tokyo.) Så jag dunkade huvudet i väggen några gånger åt min aningslöshet och bestämde mig för att se till att befinna mig på en av hans konserter så snart möjlighet återfanns. Och det gör den alltså nu. Eller i april snarare... Hurraaaa!!!

2 kommentar(er):

Linda sa...

Härligt! Grattis till biljetterna :) Jag ska se honom i både Sthlm och Ystad i april och ser redan fram emot det. Men jag håller med, man tror fortfarande att man har honom för sig själv, jag har liksom inte fattat att han har blivit så stor i Sverige... När hände det liksom?

Rim sa...

Åh vad kul! Jag ser också jättemycket fram emot konserten i Oslo. Hade velat se den i Ystad helst för jag misstänker att den kommer vara minst och mysigast... Men i Oslo blir det nog också relativt litet.Myyys!!!

Och ja, det är skitmärkligt att han är så otroligt populär helt plötsligt. Fast egentligen inte. När jag lyssnade på honom "förr i tiden" förundrades jag jämt över det faktum att Rufus inte var namnen på var mans läppar, eftersom han ju faktiskt är sanslöst och vanvettigt skicklig på det han gör. Så även om det gör det svårare att få tag i biljetter och sånt är det skitkul att han uppmärksammas!