söndag, april 22, 2007

Det är fegt att planera.

Det här är ju helt sjukt, men nu är han här, Pojkvännen. Lite jetlaggad, men annars precis som jag minns honom. Och jag börjar vänja mig vid att inte vara ensam igen. Det är lite ovant, men ack så trevligt att ha någon som bara tycker om en som man är.

Imorgon bär det av till Kyoto. Än så länge har vi inte hämtat ut våra Japan Rail Pass, inte bokat någon biljett dit eller ens tagit reda på när tågen går, och absolut inte bokat något hotell eller annat ställe att bo på. Vi har inte ens packat någonting och det beror mest på att det inte finns någon lagom stor väska eller ryggsäck att packa saker i.

Det blir en spontanitetens och ovisshetens resa, det här.

3 kommentar(er):

Linda sa...

Det kommer säkert att gå jättebra, och med lite japanskakunskaper i bagaget klarar man sig alltid.
Kyoto är fantastiskt. Hoppas att ni får det super!

Anonym sa...

Hej!
Undrar hur Tokyo är? Ska dit och skriva exjobb om sevärdheter, shopping, med mera där den första maj och undrar om jag kunde få några tips. Är lite nervös hur jag tar mej från Narita till Tokyo. Har hört om tågen. Lätt att hitta?
Mvh Mikaela

Rim sa...

Mikaela-chan! Tokyo ar fantastiskt. Fran Narita aker du bast med Narita Express, Limousine Bus eller Keisei Skyliner beroende pa vart du ska och nar de gar. Aker du Keisei se till att byta i Nippori och inte andhallplatsen Ueno. Det ar mycket smidigare.

Blir det ensamt i varldens basta stad kan du hojta till har pa bloggen.

Vart ska du bo nanstans?