söndag, april 01, 2007

Söndag.

Egentligen skulle jag på hanami med Vincent och Edo idag. Men Edo visste inte riktigt vart han var när jag ringde och Vincent fick jag inte tag på alls. Men Daniel förbarmade sig över mig och bjöd med mig till Yoyogiparken där han skulle sitta med sin bror.

Yoyogiparken ligger precis vid Harajuku och eftersom det är söndag samlas alla som gjort sig extra helgfina i parken för att visa upp sig. Det innefattar allt från Tokyos lolligothare, punkare och rockabilly-dansare till helt vanliga gyaru (gals) som ser ut som clownpepparkakor och så den här killen:

2 kommentar(er):

k. sa...

Såna kunde man hitta i stan här i gamla goa göteborg för inte så länge sen!! Jag tror tillochmed att jag roffade åt mig hela två stycken gratiskramar. it's the small things that makes my everyday..
Gurka & Tomat!

Marion Eleonora... sa...

Har precis hittat till din blogg. Jättekul att läsa eftersom jag verkligen vill till Tokyo, särskilt till Harajuku. Har 90 kort på väggen med grymma japaner i Harajuku som är tagna av den där kända japanska fotografen som skapat Fruits.

Kikar nog förbi här någon mer gång!