tisdag, april 03, 2007

Sojamjölk

Jag lärde mig kanjina för sojamjölk. Den har såklart funnits i affären hela tiden och nu hittade jag den. Flera olika varianter dessutom.

Det som är så grymt med sojamjölk är att om man har det i kaffet så smakar kaffet våffla. Jag säger det igen. Kaffet smakar våffla! Det finns inte en chans att det är en dålig sak. Speciellt när man, som jag, absolut inte får äta våffla. Moahhah!

3 kommentar(er):

Linda sa...

Kul att ha hittat hit! Läste din kommentar i min blogg och fastnade genast här. Det är underbart att läsa om olika människors upplevelser av världens bästa stad :)
Har inte haft tid att läsa igenom allt än förstås, men det kommer kanske ;)
Och tack för tipset om soyamjölk! Jag vet inte hur många gånger jag har stått på t.ex. Hanamasa och känt mig förtvivlad för att jag inte begriper vad som är vad :P

Anonym sa...

Hej. Hittade din blogg men hittar ingen kontakt-information. Har en fråga. Lust att skicka mig ett mail på david.martensson (at) gmail (dot) com? :) Tacksamt!

Rim sa...

Haha, jo det finns ju typ en miljon olika mjölkmärken att välja på här. 豆乳 är i alla fall kanji för sojamjölk.

Och visst är det verkligen världens bästa stad?!