lördag, april 07, 2007

Timjan!

Jag fick ett påskägg från Eric och brudarna. Rena rama julafton kan jag säga! Det innehöll ett par retro vita glasögon, fluortandkräm, linfrön och timjan. De första två har jag letat efter utan resultat, i diverse olika butiker, men timjan, timjan, en av mina absoluta favoritkryddor, smakar jord i Japan.

Timjan som är det godaste som finns ibland. Oumbärligt i köket. Så jag är glad. Nu ska jag ha timjan i allt!

2 kommentar(er):

tanja sa...

haha, Rim

Jag har rosépeppar i allt:)

oh, vad jag saknar Tokyo...nu efter 1 vecka i Sverige...
Har lånat en riskokare och imorgon skall jag göra o nigiri till mig själv!!

Rim sa...

Hurra för onigiri! Jag åt mig tjock på seachicken-tuna onigiri förra gången jag var här. När kommer du tillbaka till Tokyo? Eller ska du stanna i Sverige nu?