lördag, april 14, 2007

Seoul.

Jag hade tänkt blogga upp alla fina bilder jag tagit medan Eric, Catta och Jenny varit här, men de förtjänar ett lite mer välskrivet inlägg.

Istället blir det bildkavalkad från Seoul.



Namdaeun market. Stort. Många larver till salu.


Mr. Kim.


Alla i Korea heter Kim i efternamn. Den här mr. Kim frågade mig om jag var amerikan när jag stod och väntade på ett övergångsställe. När jag svarade nej var följdfrågan: Har du ätit pindatta? Återigen, nej. Mr. Kim himlar med ögonen och vinkar åt mig att jag ska följa med. Han går in i ett av mattälten intill (detta var på Dongdaemun market, där det står mattält uppradarde nästan överallt) och förklarar för tanten att jag kommer från Sverige och aldrig ätit pindatta. Det slutar med att vi käkar lunch ihop. Men när han vill guida mig runt i staden resten av dagen tackar jag honom och smiter därifrån.



Det här ser ut som någonting Homer Simpson verkligen skulle gilla. Det är en korv inbakad i all den där paneringen. Sen rullar man såklart allting i lite pommes frites. Voilà!





Gott var däremot yoghurtglassen här och jättestark ramen med koreanska knyten.



Och om man fick tråkigt kunde man ju alltid spendera sina monopolpengar här.

1 kommentar(er):

Anonym sa...

Roliga bilder! :-) Kul att se!