måndag, april 02, 2007

Ljud d-_-b

Körsbärsblommorna regnar ner och det är så att hjärtat vill brista. Det är så ofantligt vackert. Jag vet, jag ska sluta tjata om sakura snart, men jag är helt fascinerad av det vackra, eteriska som inte vill låta sig fångas, vare sig i ord eller bilder. Det måste upplevas.

Idag har jag gått runt med musik i öronen nästan hela dagen.

Annars är jag en sån som sällan går runt med musik i öronen. Jag älskar musik, det gör jag, men jag har svårt för att stänga ute omgivningens ljud när jag går runt bland folk. Jag gillar inte att göra hela mitt liv till en musikvideo. Dessutom samlar jag på ljud.

Knastrandet som kommer av att gå i grus; gympaskor på asfalt; lastbilar som svänger (i Japan pingar de till, och en inspelad kvinnoröst säger "Svänger vänster. Var försiktiga"); ljudet av cykelhjul mot våt asfalt och fågelkvitter, allt sånt skulle man ju missa om man hade pluppar i öronen som stängde ute allt ljud än det man själv valt.

Nu är det dock så att jag har lite ny musik att lyssna in mig på. Så Death Cab for Cutie och Handsomeboy Technique har varvats på iPoden idag. Handsomeboy Technique för att jag ska höra honom spela på lördag.

Berättade för Eric att han och brudarna skulle hänga med och lyssna på en bra DJ (de kommer hit på fredag!) och gav honom namnet, inte för att jag trodde att det skulle säga honom något, men då utbrister han: (o_O)

Handsomeboy Technique är tydligen den enda japanska artisten vars skiva han har! Vilket härligt sammanträffande! Så nu ska vi åka till Odaiba, och lyssna på en DJ som vi båda gillar, på lördag. Det kommer bli galet kul! Hur kan det bli annat?!

1 kommentar(er):

tanja sa...

Ohhh, vad jag vill också till Odaiba!
Har varit 2 dagar i Stockholm och saknar Tokyo varje minut...Allt är så seriöst här, ingen ler, ingenting låter, inga knasiga saker som händer, inget smakar. Nå väl, skall räkna dagar till min resa tillbaks. I hemligheten. Hälsa varje sakuraträd från mig!
t-in-s