fredag, april 20, 2007

Äntligen ut!

Nu, äntligen, ska vi gå ut och göra stan osäker! Det har dröjt alldeles för länge. I natt blir det Shinjuku och Oto som gäller. Jag hoppas bara att det är lika bra som när jag var där sist.

Innan vi går på klubb måste jag dock ta med dem på izakaya så att de får äta allt roligt som man äter där. Någon nomihoudai blir det nog inte tal om, med tanke på att jag fortfarande käkar antibiotika och Catta inte dricker, men vi får frossa i mat istället.

Varför sitter jag här och bloggar? Jag borde gå och snygga till mig! Alla de andra har klippt sig på Smink (heter salongen alltså) idag, och är allmänt skitsnygga i håret. En annan får kämpa lite mer för att hänga med.

Och jag borde definitivt gå och packa min impulsköpta väska. Jag kom på att jag ska sova hos Eric och brudarna eftersom det är smidigare att åka därifrån imorgon när jag ska hämta upp Patrik på flygplatsen.

4 kommentar(er):

tanja sa...

Vad mysigt det låter, att resa runt i Japan...Trevlig resa och njut! Kom tillbaks snart! (har själv rest i några veckor nu och upptäkt att jag saknat din blogg massor;)
T

Rim sa...

Maaaw, det var snällt sagt. Vart har du rest nånstans? Vi åker till Kyoto, Nara och Hiroshima, så om du har några tips på saker att göra eller bra ställen att bo på får du jättegärna dela med dig!

Hur går det med bloggandet? Det är lite tyst i din blogg tycker jag...

Anonym sa...

Vilka härliga bilder från museet, jag såg dem först nu!
Måste åka dit nån dag ...

tanja sa...

Vi har varit mycket spontana med våra arangemang, det mesta löser sig tom bättre så. Man blir överaskat av var man hamnar:)
Ett trevligt, enkelt och billigt ställe i Kyoto är Tani House ttp://kansaiconnect.com/members/tani/.
Ligger lite längre bort, men nära till flera fina temples; därmed har de ofta lediga rum. Om ni inte hittar nåt annat, prova de.Trevlig resa!

/t
bloggande...jag är ju hemma och träffar de flesta IRL:)