lördag, april 07, 2007

Takadanobaba!

Idag anlände de. Mina fina vänner från Sverige. I över 24 timmar har de rest för att komma hit. (Så går det ibland när man bokar den billigaste biljetten.) Efter noggrant övervägande hade jag kommit fram till att Narita Express till Shibuya var det smidigaste sättet för dem att ta sig in till staden så att jag kunde möta dem. Då hade jag inte räknat med att Shibuya hade en hemlig "New South Entrance" som låg tio minuters promenad från "South Entrance" där jag trodde att jag skulle möta dem. Till slut fick farbror polisen hjälpa mig hitta...

De bor på en station som heter Takadanobaba (försök säga det när du är full... eller nykter för den delen. Det är svårt!) som ligger på Yamanote Line. Det är en tåglinje som förbinder alla andra tåglinjer i en snygg cirkel. Och de bor två stationer från Shinjuku som är världens mest trafikerade station, och en stadsdel där allting finns och allting händer. Det är nästan så att man kan påstå att jag är avundsjuk. Å andra sidan kan jag ju ta åt mig hela äran, eftersom det är jag som har fixat deras boende. Hurra för mig, jag är bäst! (Fy fan vad trött jag är. Jag borde inte blogga när jag är så här trött.)

Det kommer bli skitbra. Det är helt sjukt att de är här på riktigt...

Nu måste jag sova, annars kanske jag dör.

0 kommentar(er):