onsdag, januari 14, 2009

God eftermiddag, Tokyo

Ringer till min landschef i Japan innan jag går till jobbet.
Det här med e-mailkommunikation... suger ju lite.
Så mycket som försvinner mellan raderna, liksom.
Snackar lite om hur det är att jobba här och hur jag ska göra för att hitta lägenhet i Tokyo och hon säger att det inte är nån fara och att mina kollegor kommer hjälpa mig.
"Här, jag tror Tomoko vill prata lite med dig." säger hon och räcker över luren.

-Hej! säger Tomoko.

och jag känner hur mycket jag saknar henne och alla andra som jag var i Norge tillsammans med.
Så nu sitter jag här, med mycket mindre stress i kroppen (De har nte glömt mig! Och de tycker faktiskt om mig!) och försöker rädda resterna av sminket...

Fina, fina kollegor i Tokyo.
Och allt kommer nog ordna sig.
Bara jag kommer dit...

2 kommentar(er):

tanja sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Anonym sa...

I AM WAITING FOR UR NEWS FROM TOKYO!!!