söndag, januari 11, 2009

Gratislektion för både Ida och Jakob

Nikku tar med mig till Richard på inflyttningsfest.
Richard som är den ursprungliga länken mellan mig och Nikku och som jag inte träffat på skitlänge.
Alla har himla trevligt och alla är fasansfullt politiskt inkorrekta.
Förutom att skratta åt mellanösternkonflikter och dvärgar diskuterar jag och Nikku hur man kan parerar såna där försäljare på stan. 
Sen går vi över till hjälporganisationer. (Ja vi vet, ni är skitsnälla, men ibland ORKAR MAN BARA INTE.) 
Nikku samlar på sig argument till varför man inte ska stödja dem.
Greenpeace: Ni är så idealistiska att ni vägrar stödja projekt där företagen tjänar pengar på att rädda regnskogen. (Vad spelar det för roll om de tjänar pengar!? De räddar ju regnskogen!!!)
Erikshjälpen: Ni hjälper inte människor i nöd utan att också missionera. Fult.

Men sen tog det stopp.
Rädda Barnen till exempel.
Med vilka argument säger man nej till dem?
Vi tänkte hårt och länge och till slut kom vi på ett fint argument man kan slänga ur sig innan man nonchalant går därifrån:




"Nej, tack. Jag haaatar barn."



Så.
Enkelt juh.

2 kommentar(er):

KuriÅsa sa...

HAHAHA! Så jääävla Nikku:ig kommentar. Å nu fick jag Nikkuabstinens. Dumpt och trefvlickt på samma gång.

Jakob sa...

Jag tänkte precis detsamma, jag tror jag har honom säga så förut :-)