fredag, januari 16, 2009

Saker jag glömt om badkar

De är illistiga, illvilliga jävlar.
Man kommer hem trött.
Och lite sliten.
Varma bad är bra grejer, tänker man.
Just så tänker man.
Bra grejer.
Tappar upp varmt vatten.
Sjunker ner tillsammans med fancy lavendelpåsar som ska vara avkopplande.
Så ligger man där.
Skitlänge.
Och sen bestämmer man sig för att det får vara nog och försöker resa sig upp ur badkaret.
Så drabbas man av yrsel- och illamåendevågen.
Vad fan är det om?!
Typ ett straff!
Eller bara beviset på att det finns balans i universum.
20 minuter avkopplad och varm och lealös mot 2 minuter akut illamående.
Kanske är det så det är...

4 kommentar(er):

Erik sa...

Oh, illamående slipper jag. Jag känner mest att det svartnar för ögonen och att jag kvicknar till på badrumsgolvet.

Lågt blodtryck är dålig skit, men det är bra skit iom. att vi aldrig lär lida av högt blodtryck :)

tanja sa...

hej Rim,

Jag ville gärna skriva dig privat och hoppades att du svarade på mitt förra mail.
Men eftersom du ignorerade mitt försök att få en kontakt med dig blir få det blir så.

Jag tycker att om du administrerar en blogg och nån vill ha kontakt med dig (som inte är helt korkat eller så) så borde du i alla fall ge den person en chans att förklara vad hon vill.

Anledningen för att jag gav dig mitt privata mail var att när en av mina nyakollegor(universitesprofessorer) googlar på mitt namn, det som kommer som första länken är: Yellow Tokyo: Have a Hard Gay evening! fråm den 6 mar 2007.
Visst var det korkat av mig att skriva i mitt riktiga namn men vi alla ju gör misstag. Däremot,trodde jag inte att just det skulle komma som nr 1.
Nu har jag lärt mig den läxa. Kan du vara snäll och ta bort inlägget.

...och för övrigt vara mer mottaglig för dina gästers inlägg.Ibland kan det vara viktiga saker.
tack

MVH
tanja

Rim sa...

....och JAG tycker att det är väldigt ofint av någon att anta att jag skiter i att kontakta dem bara för att det inte sker omedelbart. Du kanske ska prova två gånger innan du anklagar folk för att vara dumma i huvudet.
Men eftersom du ber så himla snällt har jag nu tagit bort båda dina kommentar på Have a Hard Gay Evening.

Jag kommer dock ej att ta bort inlägget.

tanja sa...

hej igen,

För det första,anklagar jag dig inte att vara dumm i huvudet.
För det andra, I have my reasons att önska att du kontaktade mig asap. Därför förklarade jag att det gälde mitt job och hoppades på ett snabbt svar (det handlade ju om ett mail och om inte handskrivna brev).

Anyway,tack för hjälpen.