söndag, mars 04, 2007

Have a Hard Gay evening!




Helg igen.

Alltid samma sak. Ut i natten, ut i staden. Denna gången i Shinjuku. Tanken, den dekadenta, var att gå på strippklubb i Kabukichou, Tokyos Red Light District. Detta var framkastat som förslag i någon slags bakfyllehybris förra helgen.

Så blev det dock icke. När det väl kom till kritan och jag stod där i Kabukichou och väntade klockan 23.14 en fredagskväll så kände jag bara "Orka strippklubb." Ta en drink, käka lite mat och gå på klubb i goda vänners lag lockade fan så mycket mer. Och eftersom det här trots allt är Tokyo och en gör som en vill, så struntade vi helt i strippklubben.

Först gick vi dock omkring och kollade på alla fina skyltar med pojkar som man... ja, vad är det man kan göra med dem? Säljer de sex? Hångel? Uppmärksamhet? Jag vet inte, men samtidigt som det var lite lustigt med de här kattungslika ansiktena som man kunde välja mellan så var det lite creepy. Om det nu är sex de säljer så undrar jag vem som betalar för det? Och varför grabbarna gör det över huvud taget...



Istället för att ta reda på hur det egentligen ligger till med den saken hamnar jag på en pytteliten klubb som är smockfull med glada japaner och det tar ungefär 15 sekunder innan en (ordentligt full) japanska tar tag med båda händerna om mitt ansikte och säger "Kawaiiiiii!" Det här är ett bra ställe märker jag ju med en gång!

Natten dansas bort, men innan morgonen kommer får jag ont i magen av hunger. Det åtgärdas lätt efter en stunds irrande på bakgator, och till slut hamnar jag på ett där skylten utlovar "tex mex"-käk. Inte världens finaste restaurang, men ändock en restaurang. Med dämpad belysning och bord och allt som hör till. Därför blir man väldigt förvånad när ens servitör visar sig vara "Hard Gay" (uttalas "Haado Gei"), eller i alla fall någon som är väldigt lik. Med tillhörande catch-phrases och allting!

Det roliga är att det bara är han som är utklädd. EN Hard Gay-servitör. Resten i propra svarta skjortor och byxor med tillhörande servitör-förkläden.

Jag skulle vilja veta hur ägaren tänkte där. "Men vi kanske ska ha något knasigt också! Typ Hard Gay som servitör. ...fast vi vill ju inte att det ska bli för mycket. Bäst att vi låter det bara vara en."

1 kommentar(er):

Rim sa...

Tja Tanja.

Haha, tack för att du klarade upp det där.

Men då är ju följdfrågan: 4000-5000 svenska eller japanska? Det är en himla stor skillnad!