fredag, mars 09, 2007

Seeegt.

Det går jävligt segt idag. En nackdel med att planera sina dagar sjukt effektivt är att jag inte planerar in tid att blogga eller sitta och läsa bloggar. Jag får börja planera in lite roliga aktiviteter också... så att jag har något att blogga om.

Jag har på allvar gått in för det här med att hitta boende till kompisarna som ska hit och hälsa på. Tidigare har jag bara skickat iväg ett mejl hit eller dit för att höra om det möjligen finns några lediga rum tja, en sisådär runt april, men nu när april närmar sig med stormsteg så rycker jag mig i kragen.

Jag har suttit i en och en halv timme och letat och ringt och mejlat, men det går förvånansvärt segt. Just nu har jag fyra olika ställen som har bett att få ringa tillbaka och tre obesvarade mejl på vift.

Och det är ett himla pusslande om man ska försöka få in tre personer någonstans. Typ som att ingen någonsin tidigare har kommit på tanken att resa i udda antal.

Och så den stora frågan: Vill jag ha dem nära, med risk för att de inte tycker att det är tillräckligt livligt, eller kan jag tänka mig att ha dem långt bort (bara 15 minuter förvisso, men ingen nattrafik i Tokyo), med risk för att vi inte träffas så mycket?

Som det lutar åt nu kommer de hamna lite mitt emellan. Mest för att det är stört omöjligt att inhysa folk mitt i händelsernas centrum utan att de får betala multum.

Fan.

Jag har glömt hänga upp tvätten från i morse.

1 kommentar(er):

Dennis Alexis Hellström sa...

Tänk positivt! :)

http://www.bimboboy.com/blogg