fredag, mars 23, 2007

Sydkorea bitches!

Ok. Jag aer i Seoul. Och kommer just po att det inte finns nogra svenska bokstaver, so jag for stava som en blatte istellet. Hahaha... foerlot , jag vet hur irriterande det aer att laesa svenska utan de daer viktiga prickarna och ringarna som man aldrig saknar foran de aer borta.

Jag ville nog bara beratta om dagens tokigheter. Foerst och fraemst bara det faktum att jag aer haer. Vad fan gor jag haer egentligen..?

Dagens reflektioner bestar hittills av:

Koreanska ord aer lite krangliga att uttala, till och med foer mig.

Jag tillbringade mina forsta timmar i Korea med att sitta po en buss i en och en halv timme. Snubben som satt bredvid mig hjaelpte mig komma av vid raett hallplats (han pratade japanska) och sa: Du far inte ta tunnelbanan harifron. Det aer bara fem, tio minuter bort, ta en taxi! och stoppade mig i en taxi som han sedan skickade ivaeg mot Jeun Poon Hotel Seoul, eller vart fan det nu aer jg bor nanstans.

Problemet var vael bara att det var fredagseftermiddag och vaerldens trafikstockning. Jag akte taxi i 40 minuter. Till hallplatsen som bussen hade stannat po innan den daer jag gick av. Fruuuust.

Sen har jag ocksa lyckats med nogot helt otroligt. Jag har bokat mitt hotell den 23-27 april.

Det aer liksom mars nu.

Jag kan bo po mitt hotell i alla fall i tre dagar framot, men sista natten maste jag hitta non annanstans att sova. Det hade kunnat vara forfaerligt, men killen i receptionen som kom med det frukstansvaerda beskedet sag so ledsen ut att det naestan var komiskt. Jag skrattade och sa att det nog skulle loesa sig po nogot satt.

Nu ska jag sluta peta er oegonen med min fulsvenska.

Jag funderar po att dra ut och klubba om en stund. Fast fatta vad utelaemnad man aer naer man verkligen verkligen inte foerstar ett ord av vad nogon sager... och inte kan laesa heller. Tack gode gud att jag kan prata japanska, annars hade jag varit heelt koerd haer.

2 kommentar(er):

Anonym sa...

Hej
Har roat mig med att läsa din blogg, från början. Du är så inte jag :) Jättekul att läsa. Ett tips för att dina texter från Seoul ska blir lättare/trevligare att läsa...byt å mot a, ä mot a och ö mot o. Man förstår av sammanhanget vilken bokstav du menar, min man skriver alltid så på IRC och i SMS. Fast undrar om du ser prickar och ringar nu??? Jaja, du kan ju alfabetet iaf.
Ha det bra och kepp up the good work
//Mian

Rim sa...

Hej pa dig Mian!