onsdag, mars 14, 2007

The land of the Service Minded.

Jag har verkligen gått in för att leta boende till mina vänner som ska komma och hälsa på om ett tag, och det har tagit upp en del förmiddagar, utan resultat. Men så ringde jag igår till ett ställe där de faktiskt hade en ledig "lägenhet" (20 kvm) i april som inte kostade apa, och som tre personer kunde dela på. Hurra!!!

Jag mejlar mina vänner för att tala om det goda nyheten och undrar om jag ska boka den, men så får jag ett infall och tänker att det är bäst att göra det så snart som möjligt. Så jag ringer till företaget samtidigt som jag skriver mejlet och ställer en massa besvärliga frågor om preliminärbokning och betalning och kostnad för tre personer. Till slut är den preliminärbokad i alla fall. Killen jag pratar med frågar om jag vill ha ett bekräftelsemejl på preliminärbokningen. Ja, tack, säger jag.

Innan vi har lagt på plingar det till i min inkorg. Personen jag pratat med presenterar sig i mejlet, skriver att nu är det här och det här preliminärbokat och ber min kontakta hans chef så snart jag är säker på att jag vill ha den. Jag mejlar tillbaka ett:

"Thank you!

Best regards,

Rim"



Tio minuter senare plingar det till i min inkorg igen och jag läser följande:

"Dear Ms. Rim

You are welcome.
I am not the person in charge of Waseda house, but I know about the
accommodation very well. So, if you have any question, no problem to ask me.

Where are you come from?
While you are in Japan, I can be help of you.
I can understand what you worry because I experienced staying abroad for a
long time.

Best regards,
Hiroyuki Goshima
EXE Corp."

Och hur vänliga japanerna än är så blir jag förvånad. Det här är above and beyond customer service. Lisebergare - Get inspired!

0 kommentar(er):