måndag, mars 12, 2007

Sprängas?

Det här är inte sant.

Jag har ett ganska bra jobb. Ganska fri. Jobbar inte tusen timmar i veckan. Trodde jag.

Men nu börjar det bli lite mycket. Förra veckan var ena killen sjuk så jag stannade hemma. Papa-san jobbade sent eftersom han ska till Kina och ha möte så han jobbar sent för att kompensera, så jag stannar hemma om kvällarna. Papa-san åker till Kina torsdag-lördag, så jag stannar hemma. Papa-san kommer hem på lördag klockan 15, så jag jobbar halva lördagen.

Alltså egentligen bara helt ledig på söndagen.

Måndag: Andra killen sjuk, så jag stannar hemma. Papa-san säger att han kanske plockar upp kidsen från skolan imorgon, jag tänker "Härligt, då kanske jag kan gå och fika/shoppa lite (inför bröllopet på lördag) och ringer en kompis.

Det ringer från sjuka killens skola. Det är så många som är sjuka i 1:an och 2:an så de ställer in skolan imorgon och i övermorgon (får de göra så egentligen? Rätt kort varsel ändå!). Och nu verkar det som om Papa-san ska jobba sent imorgon också. Så... vad? Stanna hemma!?

Det börjar bli lite mycket nu.

3 kommentar(er):

Constantin: sa...

Jag anar att du är au-pair, a.k.a. Den Moderna Slaven. Glöm rättigheter. Glöm Frihet. Glöm Människovärde. Men glöm inte att du alltid kan hämnas. Det är aldrig för sent att bli en bunnyboiler.

Rim sa...

Då antar du rätt!!!

Hmm, de har ju sköldpaddor...

Anonym sa...

Du kan alltid hämnas genom att fördärva barnen :D