tisdag, mars 13, 2007

Livsfaligt att bry sig!

Ok, ok, jag erkänner. Jag skrev upp mig på en sån där sida som håller koll på vad jag äter åt mig. Jag började fråga Ozzy en massa saker om vad man bör hålla sig borta ifrån i matväg för att inte bli tjock, alternativt vad man kan offra för att få äta choklad med gott samvete. Ozzy har koll på sånt, men hon rekommenderade GI viktkoll. De har tydligen helt sjukt mycket koll.

Så jag gav dem mitt kreditkortsnummer och idag skrev jag in allt jag åt, samt hur mycket jag rörde på mig. I slutet av dagen behövde jag bränna 600 kalorier för att ligga på plus/minus noll, tyckte besserwissersidan.

Jag har ju faktiskt bara varit hemma idag, med undantag för en tur till affären, så när Papa-san kom hem stack jag lydigt ut och joggade. (En timmes joggande=600 kalorier.) Och jag joggade iväg till Kinuta Koen, parken som ligger 10 minuter bort.

In i parken, in i mörkret joggade jag.

Ut ur parken, ut ur mörkret... joggade jag inte. För jag hittade inte. Det var för mörkt.

Ett tag trodde jag att jag skulle få springa runt där tills det ljusnade (vilket i och för sig besserwissersidan skulle gillat), men så, av en slump, hittade jag tillbaka till samma ställe jag kommit från. 400 kalorier senare var jag hemma.

Jag drack lite vatten. Åt några katrinplommon. Skrev upp dem. Nu måste jag bränna 800 kalorier för att ligga plus/minus noll när dagen är slut, säger besserwissersidan.

Fuck you.

Säger jag.

3 kommentar(er):

brelovich sa...

Det går ut på att man skall vara lite hungrig och tänka väldigt mycket på mat. Det är vad det går ut på.

Egentligen vet jag inte varför man behöver en massa viktklubbar och viktväktare och annat till det. Det borde ju vara enkelt att tänka jävligt mycket på mat, utan att göra något åt saken.

Constantin: sa...

Fuck you, säger jag också. Varenda jäkel verkar ha bantarångest just nu, och det verkar otroligt okul. Mer kvinna åt folket säger jag. Dessutom låter det helt livsfarligt att jogga i parken i mörkret.

Rim sa...

Hahaha, jag är i Japan! Det är ungefär lika livsfarligt att jogga i parken i mörkret som det är att köpa mjölk.

Förutom att jag oftast inte går vilse när jag köper mjölk...