måndag, mars 05, 2007

Eller amfetamin?

Och vågen pekar stadigt uppåt mina vänner. Vad göra? Jag äter ändå relativt nyttigt här. Ordentliga frukostar utan socker och fluffigt bröd. Oftast inga kolhydrater till lunch, men däremot till middag. Dricker massa vatten. Äter massa frukt och ännu mer grönsaker. Käkar nästan ingen choklad (men ibland så går det ju fan inte). Och jag rör ju för fan mer på mig här än hemma i Sverige.

Det är på helgerna det går åt helvete antar jag. Drinkar, sprit (borde väl inte innehålla så mycket kalorier egentligen, eller?) och vara uppe hela natten= bli hungrig när man egenligen brukar sova.

Och när man är hungrig klockan 4-5 på morgonen så är man inte så noga med vad man äter. Då finns inga spärrar. Jag kan äta en halv gris och choklamousse till efterrätt.

Nu kommer insikten.

Kanske inte dricka så mycket nästa helg? Kanske inte dricka alls? Gå ut och festa på vatten? Det har hänt förr, jag är inte den som måste dricka för att ha roligt. Här gör jag bara det för att alla andra gör det typ. Men ok. Visst. Ingen sprit nästa helg.

Det ska bli intressant att se hur det här går...

0 kommentar(er):