torsdag, mars 22, 2007

Sex saker.

Jag har blivit kullad av Ozzy (ok, ärligt, hur måga läste "knullad" istället?) och döms till att skriva sex underliga/egendomliga saker om mig själv, samt ange reglerna för spelet. Därpå ska jag välja sex nya bloggare, göra en lista av deras namn och skriva en kommentar i deras blogg för att låta dem veta att de också är smittade och måste läsa min blogg för mer info.


Ok. Sex konstiga saker. Om mig.

För att göra det hela lite intressantare skiter jag i självcencuren helt och hållet idag. Så här har ni:


1. Jag är tillhör en troligtvis ganska liten procentandel av tjejer som börjar komma i sömnen efter en viss tid i celibat. Nej, jag skojar inte. (En gång när min mor gick till en spådam fick hon höra att hon hade en son och en dotter. Det var jag som var sonen.)


2. Ibland när jag träffar folk och presenterar mig och säger att jag heter Rim kommer jag på mig själv med att undra om de kommer gå på det. Det hade varit så jävla kul ifall jag, när jag hade känt någon några månader, plötsligt sa: "Haha, du gick påååå det!" Du trodde verkligen att man kunde heta Rim, va? Sucker."


3. När jag började i fjärde klass i Solbackeskolan blev jag och Emma bästa vänner, och var så i 7 år framåt. Emma klädde sig i svart, var cool och visade sällan eller aldrig några känslor. Vi var helt enkelt väldigt olika, och jag avgudade henne. Någon gång i mitten av gymnasiet bestämde hon nog sig för att vi inte skulle vara kompisar mer (säkert för att hon trodde att hon hade ett dåligt inflytande på mig) och vi gled ifrån varandra. Fem år senare gör det fortfarande satans ont i hjärtat när jag har drömt om henne.


4. Jag hatar att bada i havet. Är inte så förtjust i vatten över huvud taget faktiskt. Jag KAN bada i havet en stund, så länge jag lyckas hålla paniken stången, men när jag har blivit nuddad av slemmigt sjögräs ett visst antal gånger så går det inte mer. Paniken bubblar upp och jag tar tag i den som är närmast och skriker "Ta upp mig NU!"

När jag var liten var jag även rädd för hajar i badkaret. Hur de nu skulle komma dit...


5. Jag har två halvsystrar. De bor med min pappa (som jag bara stött på 2-3 gånger under 10 år) och hans fru i Göteborg. Jag har bara hastigt sett en av dem när hon var ungefär fyra år gammal. Det ska bli intressant att se om vi kommer att komma i kontakt med varandra i framtiden.

6. Helst och mest av allt i hela världen vill jag stå på en scen och sjunga. Men jag är för lat för att skaffa mig ett band. Och för bekväm för att göra alla uppoffringar det skulle kräva. Fy på mig.


Och nu smittar jag följande bloggar:

Rasmus

en varm kopp te (Constantin)

Hoe-Looking Man

Jenny såklart

Tanja


Sen kommer jag inte på några fler så jag gör som Ozzy och säger att vemsomhelst som läser yellowtokyo och känner sig mottaglig för bloggvirus kan känna sig smittad.

6 kommentar(er):

Unknown sa...

jag har blivit smittad redan men inte kommit mig för att skriva nåt än! jag kanske gör det nu när jag har två som vill det.

Anonym sa...

Jag känner mig smittad... Återkommer senare med resultatet ;P

Rim sa...

Yay! Hejja Jenny!

hejdetärrasmus sa...

jag förstår ingenting?

Anonym sa...

Du har tre halvsyskon, Rimsan. Två tjejer och en lillkille. Claudia (8år), Camilla(4år) och Jonas(1år). Vet inte hur lillkillen ser ut, men tjejerna är kopior av oss när vi var små, fast med rött hår..

Rim sa...

Shocked!!!!!!! Hahaha, man lar sig nat nytt varje dag.